Vanskelige samtaler

Vanskelige samtaler

Som leder bliver du indimellem nødt til at tage følsomme spørgsmål op, give medarbejderne dårlige nyheder og blande dig i deres konflikter. Du kan også blive nødt til at håndtere opsigelser og strukturændringer.

Det gælder, at jo mere følsomt emnet er, og jo dårligere kommunikationsevnerne er, jo dårligere opleves samtalen.

Hvis du ikke kan lide konflikter, så har du en tendens til enten ikke at se dem eller at gøre dem mindre, end de er.

At komme med dårlige nyheder eller kritik er der nok ingen, der bryder sig om, men for nogle er det så ubehageligt, at de pynter på det, skjuler eller formilder vigtig information til deres medarbejdere.

  • Her kan du blive klogere på, hvad der gør samtalen vanskelig
  • Her kan du finde 7 gode råd til den vanskelige samtale
  • Her kan du finde gode råd omkring opsigelsessamtaler
  • Her kan du finde øvelse til refleksion over egen praksis
  • Her kan du finde artikler med viden og inspiration.

Husk du kan bestille sparring hos POL-S, chefkonsulent Sonja Rasmussen.

Kontakt Sonja på sora@regionsjaelland.dk eller tlf.: 9357 0088.